Pre imunitný systém

Ste pri každej vlne nachladnutia postihnutí? Tak neváhajte...

  1. Morčacie prsia: obsahujú nemalé množstvo železa, zinku a vitamínu B. Toto trio zabraňuje infekciám.
  2. Reďkovka: kalcium, vitamín C, kálium a magnézium sa starajú o dobre prekrvenie slizníc.
  3. Jablko: obsahuje veľké množstvo rastlinného farbiva (quericitín), perfektného zabíjača vírusov.
  4. Brokolica: až do okrajov plný zeleného farbiva, ktorý ochraňuje steny telových buniek pred poškodením.
  5. Haring: výborný prameň Omega-3-mastných kyselín a jódu, zabraňujúci zápalovým procesom a reumatickým ochoreniam.
  6. Čaj: obsahuje teín, ktorý v spojení s tráviacimi šťavami posilňuje imunitný systém a znižuje riziko infarktu.
  7. Šípky: pri každodennom pití šípkového čaju, alebo náteru na chlieb, sa imunitný systém posilňuje, a to pomocou vysokého obsahu vitamínu C.

Pre krásu

Predpoklady pre hladkú pokožku a lesklé vlasy nájdete ...
  1. Marhule, broskyne: vitamín A stimuluje regeneráciu pokožky. Sušené plody obsahujú päťnásobne viacej účinných vitálnych látok ako čerstvé.
  2. Ananás: obsahuje účinnú latku pre hladkú pleť - bromelín - ktorý zároveň urýchľuje spaľovanie tukov v bunkách.
  3. Melóny (žltý): obsahuje retinol - Beauty Vitamin - regenerujúci bunky pokožky.
  4. Čučoriedky: majú antioxidačné vlastnosti, ochraňujú pokožku proti neblahým účinkom voľných radikálov, najmä u fajčiarov, a zabraňujú tvorbe vrások.
  5. Vajcia: so svojím obsahom biotínu (vitamín H) pôsobia blahodarne na lesk vlasov a pokožky.
  6. Jahody: obsahujú dupľované množstvo asparagínovej kyseliny než špargle. Podporujú močenie, odvodnenie a látkovú výmenu ako aj vylučovanie nestráviteľných škodlivín z tela.
  7. Slnečnicové jadra: obsahujú vysoké množstvá vitamínu E, čo zlepšuje prekrvenie a hladkú pokožku.

Pre viacej energie

Na odstránenie únavy a vyčerpania.
  1. Orechy: sú bohaté na alfa-linolovú kyselinu, minerálne látky a bielkoviny: posilňujú mozgové bunky a koncentráciu.
  2. Biela fazuľa: obsahom magnézia podporuje lepší prenos myšlienok a zabraňuje svalovým kŕčom
  3. Ovsené vločky: ich obsah vitamínu B zosilňuje koncentráciu a magnézium zvyšuje výkonnosť organizmu. Denný príjem najlepšie už na raňajky.
  4. Papája: vysoký obsah vitamínu C a magnézia je výborná kombinácia proti únave, podporuje trávenie.
  5. Pistácie: obsahom kália pomáhajú pri uvažovaní udržať si jasnú myseľ, pretože kálium podporuje transport kyslíka červenými krvinkami.
  6. Červená paprika: svojím extrémne vysokým obsahom vitamínu C dopomáha perfektnému prekrveniu mozgu.
  7. Jogurt: je zdrojom kalcia a aminokyseliny isoleicínu. Čo i len jeden téglik denne zvýši vašu výkonnosť.

Pre dobrý spánok

  1. Paradajka: obsahuje atropín, pôsobiaci na uvoľnenie svalov.
  2. Hruška: obsahuje meď, potrebný stopový prvok pre výživu mozgových buniek, čo ďalej uvoľňuje napätie organizmu.
  3. Kukurica: pôsobí perfektne upokojujúco po ťažkom dni na mozog svojim obsahom vitamínu B1.
  4. Hrach: obsahuje fosfor, čo je záruka. Už 100 gramov hrachu nahradí celú uspávanku.
  5. Avokádo: vysoký obsah kalia a fosforu zaručuje dobrý a pokojný spánok.
  6. Zemiaky: nervy upokojujúce magnézium je ideálnym pomocníčkom.
  7. Banán: tu sa nachádza aj aminokyselina tryptofan, ktorý umožňuje prenos krvného cukru do mozgových buniek a potom sa premení na serotonín, tento na melatonín, ktorý umožňuje hlboký spánok a pekné sny.

Zdroj: www.dr-burian.com

BrokolicaBrokolica

Účinky

Aktivizuje látkovú výmenu, zlepšuje prácu srdca, svalov a nervov. Znižuje riziko vzniku rakoviny. Má vysoký obsah antioxidatného betakaroténu a vitamínov C a E. Je bohatým zdrojom kyseliny listovej a železa.

Množstvo

Jedzte raz týždenne 20 dag povarenej brokolice s cesnakom. Asi 1-3 dávky brokolice po 170 g týždenne môžu výrazne zníži riziko rakoviny. Brokolica znižuje vstrebávanie jódu, preto 3 ľudia , ktorí jedia brokolicu viac ako 2-3 týždenne, by mali konzumovať potraviny s vyšším obsahom jódu.

Nákyp z brokolice

Ingrediencie: 500 g brokolice, soľ, 300 g hustej kyslej smotany, 5 vajec, 200 g strúhaného ementálu, muškátový oriešok, biele korenie, 2-3 lyžice masla a 2 lyžice strúhanky

Postup: Brokolicu očistíme, umyjeme a rozdelíme na ružičky. Stopku očistíme a pokrájame. Varíme ju v dostatočnom množstve vody cca 10 minút. Po varení vodu zlejeme a brokolicu prudko ochladíme studenou vodou a necháme odkvapkať. Smotanu rozšľaháme s vajcom a strúhaným syrom, posolíme a okoreníme muškátovým orieškom a korením. Zapekaciu misu vymastíme maslom, vysypeme strúhankou. Na dno dáme brokolicu, prelejeme vajcom so smotanou a syrom. Zvyšok masla rozdelíme vo vločkách po povrchu. Zapekáme asi 20 minút, kým vajcia stuhnú.

JblkoJablko

Účinky

Jablká takmer neobsahujú bielkoviny, majú však vysoký obsah vody, málo sacharidov a v šupke nepatrné množstvo vody. Mimoriadne bohaté sú na vitamíny a stopové prvky. Jablká majú vysoký obsah draslíka. Jablko obsahuje až 30% vlákniny. Regenerujú a očisťujú organizmus, znižujú hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Sú účinné aj pri bolestiach hlavy a závratoch. Pomáhajú pri hnačke a zápche. Proti hnačke pomáhajú sladké jablká, pri zápche zasa kyslé, ktoré povzbudzujú činnosť čriev. Sú osvedčený prostriedok pri ťažkostiach s kĺbmi. Podporujú odolnosť proti chorobám. Jablká pôsobia ako vynikajúca omladzovacia kúra. Zo šupky a dužiny, ktoré chránia jadrovník, sa v ľudskom organizme uvoľňujú látky s liečivým i preventívnym účinkom. Odvar z jabloňových kvetov má upokojujúce účinky a zmierňuje záchvaty kašľa. Pri chrípke a kašli sa osvedčilo pitie šťavy z jabĺk. Jemne nastrúhané jablko i so šupkou konzumované večer viaže v črevách toxické látky.

Výborné jablkové pite

Ingrediencie: 25 dkg Hery, 37 dkg hladkej múky,13 dkg kryštálového cukru, 1 celé vajce,1 bal. vanil. cukru 1 bal. prášku do pečiva

Cesto dobra zmiesiť, dať na chvíľku do chladu a potom rozdeliť na 2 časti, rozvaľkať a dať jeden plát na plech a potrieť plnkou potom dať druhý plát.

Plnka: 1-1,5 postrúhaných jabĺk podusiť, pridať 10 dkg cukru a chladné natrieť na cesto, ktoré môžeme potrieť pikantným lekvárom, posypať mletými orechmi, hrozienkami. Vrch cesta popichať a upiecť, posypať nakoniec práškovým cukrom.

BrzlíkBrzlík

V minulosti sa tvrdilo, že v dospelosti činnosť brzlíka stagnuje a brzlík , že sám zakrpatie. V mnohých štátoch však prieskum v posledných rokoch potvrdil, že jeho funkcia trvá a má dokonca jeden z rozhodujúcich vplyvov na imunitný systém nášho organizmu. Okrem toho ovplyvňuje hormonálnu a nervovú oblasť nášho organizmu. Nadväzuje na činnosť štítnej žľazy a slinivky a pre svoju funkciu potrebuje jód (tak ako štítna žľaza) a zinok (ako slinivka)

Brzlík je veľmi citlivý na citové rozpoloženie človeka. U človeka, ktorý prežíva duševnú traumu nad stratou partnera, zamestnania či iného sklamania a má pocit, že život pre neho nemá žiadny zmysel, sa stlmí jeho činnosť, a to má vždy negatívny vplyv na fungovanie organizmu. Ak brzlík nepracuje, človek stráca energiu, telo stráca schopnosť reagovať na rôzne imunitné informácie a dokonca začne degenerovať. Preto je veľmi dôležité pri akomkoľvek ochorení stimulovať bod brzlíka, Ktorý je v rámci reflexnej terapie nazývaný univerzálnym bodom. V priebehu jednej stimulácie organizmus naštartuje svoju činnosť za účelom zvýšenia obranyschopnosti, zlepšuje sa stav imunitného systému, čím dochádza k úľave a obnoveniu síl.

Reflexná plôška brzlíka sa nachádza na základnom kĺbe druhého prstu na oboch chodidlách a tiež na základnom kĺbe na oboch ukazovákoch našich rúk.

BrzlíkMasáž

Pri reflexnej masáži brzlíka nesmieme tento bod príliš dráždiť. Stačí mu impulz pätnástych až dvadsiatich stlačení na jedno sedenie. Pri prevencii stačí stlačiť raz denne, pri chorobách degeneratívneho charakteru, ako je aj sclerosis multiplex stláčame až desať krát denne.

Prihlasovanie je určené iba pre správcov obsahu. Iní používatelia (napr. fóra) tu prístup zriadený nemajú.

POZOR! Každý neplatný pokus o prihlásenie je zaznamenaný.